Hvert nytt punkt er en utfordring...

.....men vi gjør så godt vi kan.

torsdag 17. desember 2009

Ting 21 - Web 2.0 Awards

Gikk inn på Web 2.0 Awards. Der var jo utrolig mange ting som vi ikke har vært borti.
IDG.no/Computerworld  hadde lister over de beste webtjenestene sett med norske øyne. Jeg falt spesielt for Rememberthemilk som fikk veldig skryt som huskeliste.

Nå måtte jeg gå igjennom alle innleggene på bloggen min, for å repetere hva jeg har vært borti. Bare det å få til å redigere en blogg var stort for meg. Jeg har t.o.m. fått ordnet opp i vår familieblogg!
Jeg har begynt å bruke Facebook ganske mye.
Flickr blir brukt til bilder i biblioteksammenheng, føler ikke for å legge de private der selv om de ikke trenger å være offentlige.
Wikipedia var et nytt og kjekt bekjentskap.
Det var praktisk å få en Google-leser. Jeg har virkelig slitt med alle disse maskinene jeg skal forholde meg til.
Jeg har skrevet mitt første innlegg på Aura-puls. Kanskje jeg blir mer samfunnsorientert! Den skal også brukes til småsnutter om ting som skjer på biblioteket, evt. nye utstillinger.

Ennå er det mye å lære, men nå tar jeg juleferie!

GOD  JUL   FRA  Cecilie

1 kommentar:

Unknown sa...

Kjempebra jobba, nå kan du ta juleferie fra kurset med god samvittighet!

Julehilsen fra Borghild :-)